سیم کشی ساختمان با هدف تامین برق مورد نیاز منازل و امکان استفاده از وسایل برقی مختلف انجام می شود. از آیفون ها گرفته تا چراغ و سایر وسایل برقی، هر آنچه که می توانید در یک فروشگاه الکتریکی پیدا کنید، وابسته به برق هستند. به همین علت سالم بودن این سیستم را می توان یکی از معیارهای رفاهی مهم در زندگی دانست.

برای اطلاع از شرایط و قیمت خدمات سیم کشی برق ساختمان می توانید این مطلب را تا انتها بخوانید، یا با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید.
سیم کشی ساختمان چیست؟
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ساختمان ها روز به روز پیشرفته تر می شوند که سیم کشی ساختمان یکی از مهم ترین مراحل در آماده سازی ساختمان می باشد. فعالیت سیم کشی ساختمان به دلیل پیچیدگی و اهمیت بالا باید اصولی و توسط افراد متخصص صورت گیرد که این فعالیت به دو صورت تو کار و روکا عرضه می شود. خدمات الکتریکی از جمله خدماتی می باشد که علاوه بر تجربه کاری نیاز به لوازم و قطعات مناسب و همچنین افراد ماهر و اشنا با اصول استاندارد این کار نیز دارد.

سیم کشی ساختمان با چه هدفی انجام می شود؟
یکی از اهداف اصلی سیم کشی ساختمان ها انتقال برق و انرژی الکتریکی برای استفاده از لوازم برقی می باشد. نه تنها برای جابجایی برق بلکه امروزه برای جا به جایی اطلاعات، شبکه، اینترنت، تلفن و…. نیز از سیم کشی ها موجود در ساختمان ها استفاده می شود. این فعالیت در هنگام ساخت و ساز آپارتمان ها صورت میگیرد و بیشتر به صورت توکار استفاده می شود .
در زمان سیم کشی برق ساختمان به چه مواردی باید توجه شود؟
اصول استاندارد سیم کشی ساختمان
شاید به این موضوع فکر کرده باشید که سیم کشی ساختمان را خودمون هم میتونیم انجام بدهیم ولی کاملا اشتباه میکنید شاید تجربه داشتن امر مهمی باشد ولی هر کاری دارای اصول وقوانین است و رعایت کردن آن ها مخصوصا در زمینه ساختمان ها و سیم کشی باعث حفظ جان و مال شده و از خطرات احتمالی و هزینه های اضافه جلوگیری میکند. شما در زمینه سیم کشی و تاسیسات ساختمانی خود میتوانید از تخصص و سابقه درخشان شرکت تهویه گستر راگا استفاده لازم را ببرید.

مراحل سیم کشی ساختمان
داشتن برنامه ریزی قبل از انجام هر فعالیت امر مهمی است و میتواند در انجام کار ها کمک فراوانی بکند پس در سیم کشی ساختمان ها نیز بهتر است قبل از شروع کار برنامه ریزی اولیه صورت گیرد، سپس با طرح و نقشه اولیه بهترین مسیر عبوری سیم انتخاب شود. در مرحله بعدی میتوان لوازم و قطعات مورد نیاز تهیه شود، در مرحله سوم باید قوطی ها و لوله های سیم در دیوار جایگذاری شود، سپس میتوانیم به جایگذاری سیم ها بپردازیم و در مرحله آخر قرار دادن پریز ها و کیت می باشد. نصب اصولی و با کیفیت دارای اهمیت بالایی در ساختمان ها می باشد .

ابزار مورد نیاز برای سیم کشی برق ساختمان
ابزار، در زمینه سیم کشی ساختمان متناسب با نوع و مدل سیم کشی تهیه می شود که در مرحله اول زمانی که طرح و نقشه اولیه ریخته میشود، لوازم وقطعات مورد نظر نیز انتخاب می شود. اما برخی از وسایل در تمام سیم کشی ها باید استفاده شود نظیر سیم چین، انبر دست، سیم لخت کن، فاز متر، مولتی متر، جعبه تقسیم، متر و….

پاسخ بدهید